در اجرای طرح های نظارتی ویژه هدفمندی یارانه ها ، بازگشایی مدارس و ماه مبارک رمضان :

ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده بیش از یک میلیارد ریال

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرگانی استان یزد ، در یکماه گذشته از طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان، بازگشائی مدارس و هدفمندی یارانه ها ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده بیش از یک میلیارد و 891 میلیون ریال بوده است.

مسعود زارع با اعلام این خبر گفت: از تاریخ 11 تیرماه سالجاری که زمان اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان ، بارگشائی مدارس همزمان با طرح هدفمندی یارانه ها است تا کنون بیش از 13 هزار و 985 مورد بازرسی ازواحدهای صنفی استان صورت گرفته است که از این تعداد 4 هزار و 717 مورد توسط بازرسان سازمان بازرگانی استان، 9 هزار و 268 مورد به وسیله بازرسان مجامع امور صنفی بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی استان ادامه داد: پرونده های تشکیل شده در این رابطه 592 مورد می باشد و تعداد تخلفات کشف شده در این مدت نیز 665 مورد تخلف به ارزش ریالی 1 میلیارد و 891 میلیون و 779 هزار است.

مسعود زارع با تشریح پرونده های تخلف تنظیم شده اظهارداشت: این تخلف ها در زمینه های مواد لبنی، مواد پروتئینی، میوه و سبزیجات، غلات و حبوبات، محصولات کشاورزی، شیرینی ها، قند ، شکر ، روغن نباتی، برنج، پودر های شوینده، کاغذ، لاستیک خودرو، نهاده های دامی، مصالح ساختمانی، خدمات عمومی، رستوران های درون و برون شهری و، واحد های اقامتی و سیاحتی، مراکز فرهنگی، آموزشی هنری و تاریخی، نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا و حراجی ها بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی یزد تعداد تماس های مردمی با ستاد خبری 124 را در این مدت ، 577 مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد گزارش های مردمی پیگیری شده 297 مورد به عنوان متخلف شناخته شده و 280 مورد غیر متخلف بوده اند.

وی افزود: 27 مورد گشت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل دخانیات، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و اتحادیه ها و مجامع امور صنفی نیز صورت گرفته است.

زارع متوسط روزانه بازرسان فعال در طرح های نظارتی را 60 نفر عنوان کرد و گفت: از 280 ناظر افتخاری فعال در معاونت نظارت و بازرسی 229 مورد گزارش دریافت شده است.

شایان ذکر است طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و بازگشائی مدارس از تاریخ 11 تیر ماه امسال شروع شده و تا 10 شهریور ادامه خواهد داشت . گفتنی است طرح نظارتی ویژه هدفمندی یارانه ها نیز از آبان سال 89 شروع شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا